ForexSuli

ForexSuli

Stratégiaépítés

2009. július 21. - bloggerm

A devizatőzsdén stratégia nélkül nem is érdemes kereskedni. Eleve veszteségre van ítélve. A legnagyobb spekulánsoknak is van terve, stratégiája, hogy mikor szál be, mikor lép ki, hol húzza meg a stop vonalat, hol van a profit célja.
1.Először is át kell gondolnunk, hogy napi kereskedők vagyunk, vagy napon túli, heti esetleg havi.
2.Ezután meg kell határoznunk, milyeni idősíkon is szeretnénk kereskedni. Ugye ez függ, attól mennyi szabadidőnk van, függ a devizapártól is, milyen ugyebár pl. napon belüli mozgása.
3.Legfontossabb a devizapár kiválasztása, ismernünk kell valamennyire mégis mivel kereskedünk, napi mozgás, heti mozgás, átlagos mozsgások, napi-, heti-, havi maximumuk-minimumok.
4.Indikátorokat kell keresnünk, persze nem feltétlen szükséges, de jó ha használjuk őket. Beállítjuk őket. Kiépítjük belőle a belépési és kilépési pontokat.
5. Összegyúrjuk a stratégia elemeket egy nagy stratégiává. Megtudjuk mondani mikor nyitjuk a pozíciót (miért), hová rakjuk a stoplosst, mi a profitcélunk, használunk e trailing stopot.
6. Teszteljük a stratégiát, és ha jól müködik akkor használjuk. Fontos a tesztelés, nehogy nagyobb veszteség érjen minket.

Saját tapasztalatok:

Egy nagyon jó stratégiát találtam, kipróbáltam kb 1 hétig, müködött demo számlán, majd élesbe belebuktam, váratlanul nem úgy alakultak a dolgok, ahogy én szerettem volna, és az addig felépített tőkém puff elszállt (köveztkeztetés: nem elég 1 hétig tesztelni). Ezért nagyon fontos a tesztelés. Élesben nem mindig úgyanúgy működik, ahogy demón leteszteltük. Sokszor ugyebár a félelem, türelem és a mohóság az ellenségünk, nem is a devizapár. Én mindig belátom ha hibázok, eddig talán mindig én hibáztam. Néha szidtam azért a piacot, de akkor is részben én híbáztam. Akkor kell kereskedni, amikor a piac velünk van, ki kell választani, temérdek ilyen lehetőség van, de ha mohó valaki olynakor is kereskedik amikor nemkéne.

 Későbbi bejegyzésembe egy konkrét stratigia építést is bemutatok.

süti beállítások módosítása