ForexSuli

ForexSuli

Deviza és részvény előrejelzés neuronok segítségével

2010. augusztus 10. - bloggerm

 Az utóbbi hetekben nagyon sokat kutattam a neuronális hálózatok segítségével történő részvény előrejelzés területén. Ez egy nagyon érdekes elemzési mód. A neuron hálózatok alapján elkészíthetjük prognózisunkat akár a következő napra is. És néha eléggé pontosan meg is tudjuk határozni pl. a záróárat.
Neuronális hálók segítségével más területen is lehet prognosztizálni a jövőbeni eseményeket. Pl. raktáraknál a jó helykihasználáshoz, beszerzéshez.....

Hogy csináljuk?
Neuron hálózat nagyrészt bemenő - (input) és kimenő (output) adatokból áll. Bemenő adat pl egy részvény hisztorikus adatai, fundamentális adatok, indikátorok (igen ezeket is belelehet venni az inputokban). Így a régi adatokból elkészül egy neuron háló, mely tanulásra képes. Megtanulja felismerni a mintázatokat, hogy azokat később felismerje. És előre tudja jelezni nekünk a trendet, vagy záróárakat. Ez ahhoz hasonlítható, pl hogy egy elmosódott A-betűt is fel tud ismerni egy számítógép, mert ismeri alakját, és felismeri pár pont megadásával is, persze elégésges pontot meg kell adnunk, nehogy tévedjen. Így, ha több bemenő adatot tudunk egy részvényről bevinni, annál pontosabb az előrejelzésünk. (kamat, devizaárfolyam, fundamentum értékek....)
És igen mindenki tudja, hogy minták felismerhetőek a tőzsdei instrumentumoknál. És még, ha a hisztorikus adatokhoz, indikátorokhoz hozzá tudjuk tenni a fundamentális értékeket, abban az esetben neuronális hálónk megmondja merre is kereskedjünk. 
A prognózis készítés első lépése tehát az adatok beszerzése, táblázatba másolása. Második a neuronális háló elkészítése, és a tanulási folyamat (itt próbáljuk a mintákat keresni és pontosítani a neuron hálónkat). Harmadik a háló használata, és a prognosztizálás.
Készíthetünk, akár már 10 perces előrejelzést is. Én devizáknál egy egész napos mozgást előre szoktam vetíteni, igaz még elég pontatlanul (bár a trendet jól megtudom határozni vele, az már számomra elég, hisz jövedelmező, az árak pontos előrejelzéséhez egy nagyon bika gép kéne, hisz egy ilyen neuronháló elkészítése eléggé odavág a CPU-nak, lefoglal mindent.
Részvényeknél az elkövetkező napok záró árát szoktam prognosztizálni. Sőt néha egész hónapos mozgásra is kiváncsi vagyok.
Tegnapi nap előre tudtam jelezni az MTelekom részvény aznapi maximumát is minimumát, így kis pénzt bezsebelve. Rájöttem ilyenkor kicsit torzít az eredményekben a neuronhálóm. Így mostanában hosszabb előrejlezéseket csinálok több részvényre is, illetve devizára (itt inkább órás előrejelzések, trend meghatározás)
Későbbiekben felfogok rakni előrejelzéseket, illetve bemutatom eredményeimet. Persze még én se vagyok benn teljesen profi, bár eléggé körüljártam a témát. Volt, hogy Ft-ra pontosan meghatározom az árat :)

További jó kereskedést! (Főleg ez a hajnali forexesekre vonatkozik.)

süti beállítások módosítása