ForexSuli

ForexSuli

Mitől mozognak az árfolyamok?

2010. november 11. - bloggerm

Sokan hisznek a fundamentális elemzésben, és mégtöbben a technikai elemzésben. Sőt, van akik mind kettőben. Igen, mindkettő elemzésben vannak kiemelkedően teljesítő kereskedők. Emlékszem volt aki előre megmondta, lesz válság 2008-ban. Sztem nem nehéz ilyen embert találni, hisz tippelni bárki tud, és ha az illető tévedne, akkor sincs semmi. Én azt mondom 2013-ban lesz egy nagyobb árfolyam csökkenés a világ tőzsdéin. Na, ha bejön biztos mindenki mondaná, "huhh ő megmondta, tud valamit". Persze, ha nem jön be, senki se mondja, hogy nah nem lett igazam. Egyszerűen nem figyelünk ilyenekre, csak az érdekel mindket aki eltalálta. Istenítjük az illetőt, pedig lehet csak épp tévedett és mégis igaza lett, lehet pont másra gondolt az elemzésében, más okok miatt mondta...
Sokan hangoztatják igen a fudamentális hírek szétkaszabolják az árfolyamot, néha akár egy-egy bejelentés is. Nos ez igaz egy EURHUF-nál ahol nagyrészt magyaridő szerint van a legtöbb kereskedés. De egy EURUSD-t vagy egy USDJPY-t nehéz elmozdítani. Én a kínai kamatdöntés előtt, egyik elemzésemben (melyet nem tettem fel ide) előrejeleztem több devizapár nagyobb kitörését, pedig nem vártam semmi dúrva fundamentális hírt. Sokszor beigazolódott a neuronális elemzésemben, főleg az utóbbi időben, hogy a fundamentális hírek be vannak építve az árfolyamba. Gondoljunk bele egy külker mérleg bejelentésénél mi történik. Már az áfolyamba eleve tükrőzödik a külker eredmény, hisz az árolyam változik, ahogy a devizát váltják, adják, veszik, eszik, viszik :) És úgy változik, olyan irányba, ahogy alakul a külkermérleg egyenlege. Tehát a hír bejelentése előtt már az árfolyam ott áll, ahol kell lennie. Lehet én is tévedek, hisz minden kereskedő, forexes, tőzsdés megpróbálja megmagyarázni mi is történt az áfolyammal. És ahogy én is, most bűszkén hátradől és azt mondja igen ez történt és kész. Pedig lehet nem is? Lehet, hogy nagyon más van a háttérben? Hát igen inkább a megmagyarázhatatlan. Hisz annyi minden befolyásolja, annyi minden faktor van, át se lehet látni. Mondhatjátok, ezt pont én mondom, aki minta kereséssel próbálom előrejelezni az árfolyamot. És bevallom működik, lehet az egyszerűség, lehet mert valamit elfogott a gépezetem, és a neuronális háló egyszerűségével tudok jó eredményeket elérni.
Filozofálhatunk erről még hosszasan, hisz véleményem szerint sose fogunk rájönni, és ha rájövünk hülyék lennénk elmondani bárkinek is. 
Ezt a szép idézetet szúrnám be, mely legjobban illik ide: "Ha mindenre tudnánk a választ, többé már nem lenne mit felfedezni. Ó boldog tudatlanság" /ismeretlen szerző/
Ezen a héten 0,86-os korrelációval előrejeleztem az usdjpy mozgását, és a cadjpy-re is elég jó elemzés jött ki, lassan de biztosan foylamatosan nő a korrelációm, és a pontossága is.  Lassan egy kis EURHUF elemzést készítek, jővőhétre orientálódva.
Ennyi elmélkedés elég is volt mára. Még fogok elmélkedni, hisz ebben is bárki jó lehet :) Amíg olyan "valamit" vizsgálunk amire még nincs megoldás. És mi is lenne, ha megtudnánk, hogy mozog ez a szép piac, utána hogy kereskednénk, hisz eltűnne a kereslet, kínálat. Nem lenne tőzsde, kereshetnék én is mást. Tehát ha tudjátok is, ne osszátok meg senkivel, hisz nem akarok lóverseny előrejelzésel bíbelődni elkővetkező években (hát igen volt ahol az algoritmust előrejeleztem ilyen hálóval), a tőzsdén akarok maradni.

További szép napot!

süti beállítások módosítása